O ŠKOLE

Základné informácie

Materská škola je 2 – triedna, poskytuje celodennú výchovu a vzdelávanie deťom vo veku od 3 do 6 rokov a deťom pokračujúcim v plnení povinného predprimárneho vzdelávania. MŠ poskytuje deťom aj možnosť poldenného pobytu podľa individuálnych potrieb.

Materská škola je štátna, bez právnej subjektivity, zriaďovateľom je Obec Šemša.

Prevádzka materskej školy je v čase od 6,30 hod. – 16,00 hod.

Činnosť v materskej škole sa zameriava na rozvoj vedomostí, zručností a návykov detí. Rozvíja ich schopnosti a zručnosti, utvára predpoklady pre ďalšie vzdelávanie, pripravuje deti na život v spoločnosti v súlade s ich individuálnymi a vekovými osobitosťami.

Materská škola plní tieto funkcie:

pedagogickú – vytvorenie predpokladov pre celoživotné vzdelávanie, poradenskú – odborné konzultácie o dieťati, diagnostickú – včasné odhaľovanie porúch a odchýlok vo vývine, socializačnú – vytváranie vhodných podmienok na prvotnú socializáciu detí, kompenzačnú – poskytovanie rovnosti príležitostí a vyrovnávanie rozdielov medzi deťmi.

Poskytuje predprimárne vzdelávanie, po absolvovaní ktorého dieťa získava doklad – Osvedčenie o získaní povinného predprimárneho vzdelávania.

Zameranie školy

Predprimárne vzdelávanie je uskutočňované podľa  Školského vzdelávacieho programu „Rastieme hravo a zdravo“, ktorý je vypracovaný v súlade so Štátnym vzdelávacím programom pre predprimárne vzdelávanie v materských školách.

Predškolský vek je obdobie, kedy sa výrazne formuje osobnosť dieťaťa. Dieťa si utvára svetonázor a buduje si dôležité základy pre svoj ďalší život. Keďže dieťa v predškolskom veku trávi väčšinu času z dňa v materskej škole, preto je potrebné začať budovať návyky správnej životosprávy už v tomto veku aj v prostredí MŠ. Prostredníctvom pútavých hier a aktivít je možné túto oblasť života deťom zatraktívniť a inšpirovať ich k zdravému životnému štýlu a tým predchádzať vzniku obezity a iným zdravotným komplikáciám.

Snažíme sa byť správnym vzorom deťom v predškolskom veku, v období kedy deti najviac napodobňujú. Preto je v našej materskej škole výchova k zdravému životnému štýlu záležitosťou všetkých pracovníkov školy. V tomto duchu je naším zámerom nadväzovať spoluprácu s rodičmi.

Vlastné ciele:

Na pozdvihnutie kvality edukačného procesu v MŠ so zameraním na oblasť zdravého životného štýlu, zdravej výživy a športu si vytyčujeme vlastné ciele, ktoré sú podrobnejšie rozpracované v Školskom vzdelávacom programe v časti Dokumenty.

Krúžková činnosť

Deti sa okrem riadnej výchovno-vzdelávacej činnosti môžu zapájať aj do krúžkovej činnosti na báze dobrovoľnosti. Krúžky sú pre deti bezplatné a zabezpečujú ich interné pani učiteľky. V materskej škole majú deti možnosť realizovať sa v 4 krúžkoch, každý týždeň je v ponuke iný krúžok:

Malý vedec – deti realizujú bádateľské aktivity, skúmajú a objavujú prírodné zákonitosti pod vedením p. učiteľky Mgr. Danky Dzurišovej.

Hudobno – pohybový krúžok – pohybom a tancom sa deti zabávajú a rozvíjajú svoje pohybové schopnosti a zručnosti v krúžku, ktorý vedie p. učiteľka Bc. Janka Grodná.

Anglický jazyk – deti sa hrovou a zábavnou formou oboznamujú so základmi anglického jazyka s p. učiteľkou Mgr. Andrejkou Molnárovou.

Cvičenie rodičov s deťmi – pod vedením p. riaditeľky Mgr. Ľubky Rybárovej si môžu deti zacvičiť spolu s rodičmi a vzájomnou spoluprácou rodiny a školy podporovať rozvíjanie zdravého životného štýlu.

Spolupráce

Cieľom spolupráce materskej školy je skvalitnenie výchovno – vzdelávacieho procesu detí plniacich povinné predprimárne vzdelávanie (predškolákov).

Základná škola – cieľom spolupráce MŠ a ZŠ je oboznámiť deti so školským prostredím a to prostredníctvom návštevy predškolákov v základnej škole, účasti detí na ukážkovej hodine, možnosti spoznať pani učiteľky pred vstupom do ZŠ za účelom uľahčenia adaptácie detí pri nástupe do prvého ročníka.

Centrum poradenstva a prevencie (CPP) – spolupráca spočíva v možnosti testovania predškolákov za účelom posúdenia školskej zrelosti v prostredí MŠ. Následne bude zabezpečená možnosť individuálnej konzultácie rodičov predškolákov s psychologičkou, kde sa dozvedia výsledok testovania, ktorý nie je záväzný, má odporúčací charakter a bude im poskytnuté odborné poradenstvo.

Logopedická starostlivosť – na základe výsledkov diagnostiky reči v prípade potreby MŠ nadviaže spoluprácu s logopedičkou, ktorá zabezpečí logopedickú starostlivosť na pôde materskej školy, prípadne odborné poradenstvo rodičom v danej oblasti.

Knižnica MŠ – nadväzujeme spoluprácu s miestnou knižnicou s cieľom rozvíjať u detí záujem o literárne umenie, čitateľské aktivity a rozvíjanie predčitateľskej gramotnosti detí.